Dr Waina

ku bukan sasterawan, bukan karyawan bukan jua wartawan tapi ku ingin berkarya di saat ku terdaya

disebalik KESUNGGUHAN

“School takde duit nie, so bolehkan awak try untuk minta sponsor lebih dari Altis Pro? I can do it but i want YOU to do it because you will get more COMMUNICATION SKILL” ….Terngiang kata-kata dekan kepada ku pada perjumpaan yang lalu..

Getus hati ku, Isk, cam mana nak call altis pro nie? Dah la siap kena meminta diorang sponsor kursus.  Segan la, macam over lak aku nie meminta-minta…patut ke aku call??

Berbekalkan sedikit keberanian, aku call mereka dan jawapan yang aku dapat , “Ok Dr, nanti saya akan call semula Dr esok untuk inform hal nie”.. Lega hatiku sekurang-kurangnya aku dah satu langkah berusaha melakukannya.

Keesokkan harinya, aku ternanti-nanti namun tiada panggilan daripada altis pro..terdetik barangkali mereka terlupa…nak buat cam mana lak nie, patut ke aku call dan ingatkan mereka semula tentang hal nie?’ Ku mengharap lagi panggilan tapi sampai bila penantian ku perlu terhenti…

Esoknya, dengan izinNya, aku berjaya mendapat nombor contact salah seorang staf altis pro…dan aku ikhtiarkan lagi agar aku berjaya dalam pertarungan mendapatkan apa yang dihajati..tetap jawapannya sebegitu “InsyaAllah, saya akan usahakan untuk berbincang dengan bos saya tapi saya tak janji tau”

Walau jawapan yang kuterima tidak pasti, tapi aku tahu aku dah usaha sehabis daya yang aku mampu..aku telah bersungguh-sungguh melakukannya

*****************

Selesai ku bersimpuh di tikar sejadah, terdetik dihati ku, apakah aku berusaha bersungguh-sungguh untuk ditempatkan berada di dalam syurgaNya?..

Aku terkesima lagi….

October 23, 2008 - Posted by | My Story .:DenTisT:. | ,

2 Comments »

  1. sesungguhya…seringkali kita terleka….
    mendambakan syurgaNya tapi tidak mengejar mencari keredhaanNya….

    Comment by csakura82 | October 23, 2008

  2. the end, ku dapat full sponsor from school…
    syukurnya..

    tak perlu tanya lagi altis pro😉

    Comment by csakura82 | October 29, 2008


Leave a Reply

