Dr Waina

ku bukan sasterawan, bukan karyawan bukan jua wartawan tapi ku ingin berkarya di saat ku terdaya

badak & monyet

Alhikayat, dalam sebuah hutan ada seekor badak sumbu dan seekor monyet. Mereka ni memang tak pernah baik, selalu jer bertengkar..

Pada suatu hari, sedang mereka bertengkar, mereka terjumpa sebuah pelita ajaib. Dipendekkan cerita, setelah digosok,keluarlah seorang jin. Jin itu setuju untuk mengabulkan tiga permintaan bagi kedua2 menatang itu.

Permintaan 1 Badak : Saya mau semua badak sumbu di dalam hutan ini adalah betina, kecuali saya…hehe.

Permintaan 1 Monyet : Saya mau sebuah motor Harley Davidson

Jin tu kelip mata, bling… semua badak lain kat situ jadi betina, pastu ada sebuah Harley Davidson 1300cc warna hitam…

Permintaan 2 badak : Saya mau semua badak sumbu kat negeri pahang ni betina kecuali saya.. hehe

Permintaan 2 monyet : Saya mau jaket kulit hitam dengan helmet Shoei

Jin tu kelip mata lagi, bling… semua badak di pahang dah jadi betina, dan monyet tu pun dapat barang2 mat motornya tu..

Lepas tu jin tu kata “Ini permintaan terakhir kamu, pikirlah dengan baik2″

Badak tu pikir sejenak lepas tu kata ” Saya mau semua badak sumbu kat Malaysia ni betina yang cun melencun ghilerrr… kecuali saya”.

Jin tu pun kelipkan mata and then bling… maka tinggallah badak tu satu2nya badak jantan satu Malaya nihh..

“Hah monyet, awak nak apa pulak.. kasut boot kulit ke?” tanya jin.

Monyet tu memakai helmetnya, naik atas motor Harleynya, start enjin, kemudian melihat pada badak yang tersengih lebarr tu, “Saya mau badak tu jadi GAY”

Jin tu pun kelipkan mata, bling….

Maka meraunglah badak sumbu tu. sepuas2nya.. “Mana aku nak cari badak jantan ni nyah… ish.. tak kuaassa nyah””

p/s: Jgn mementingkan diri sendiri…& berfikir dulu sblm meminta

December 4, 2008 - Posted by | Laughter is the Best Medicine.:Gelak Ketawa:. |

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: