Dr Waina

ku bukan sasterawan, bukan karyawan bukan jua wartawan tapi ku ingin berkarya di saat ku terdaya

ramli OOO ramli

 

Ramli menyewa sebuah pejabat yg cantik beserta perabot antik. Sedang dia duduk sendirian, tiba2 dtg seorang lelaki. Utk menunjukkan kesibukannnya, Ramli mengangkat telefon berkata2 berseorangan seolah2 sedang berbincang tentang sesuatu projek besar. Setelah beberapa minit bercakap, dia memandang lelaki tadi yg masih tercegat di depannya.
” Boleh saya tolong?”tanya Ramli.
“Encik! Saya datang nak pasang telefon” kata lelaki tersebut sambil tersengih.

Advertisements

June 1, 2009 Posted by | Laughter is the Best Medicine.:Gelak Ketawa:. | , | 1 Comment

HOW SMART IS YOUR RIGHT FOOT?

You  have to try this please, it takes 2 seconds. I could not believe  this!!!  It is from an orthopedic surgeon….. ……. This will  boggle your mind and will keep you trying over and over again to  see if you can outsmart your foot, but, you can’t.  It’s  pre-programmed in your brain!

     1.  Without anyone watching you (they will think you are  GOOFY……)  and  while sitting at your desk in front of your computer, lift your right  foot off the floor and make clockwise  circles.

    
2.  Now, while doing this, draw the number ‘6’ in the air with your right  hand. Your foot will change direction.

    I  told you so!!! And there’s nothing you can do about it! You and  I both know how stupid it is, but before the day is done you are  going to try it again, if you’ve not already done so.

😉

May 25, 2009 Posted by | Gain Knowledge .: Health:., Laughter is the Best Medicine.:Gelak Ketawa:. | | 1 Comment

::song::jom nyanyi & selami::

 

Ketulusan hati

Sedihku sakitku ku terima
Ku rela ku pasrah jalanku
Ini suratan aku dicoba
Demi rahmat-Mu ku memohon

 

Ya Allah redhoi ketulusan hati
Ya Allah beri aku ketabahan
Ya Allah aku sanggup berkorban
Demi rahmat-Mu ya Allah

 

Di dunia yang sarat ku tahan

Kumohon dosaku ampunkan

Ingin bahagia dunia akhirat

Turunkan rahmat-Mu untukku

 

Ya Allah redhoi ketulusan hati
Ya Allah beri aku ketabahan
Ya Allah aku sanggup berkorban
Demi rahmat-Mu ya Allah

 

doa itu senjata umat islam

\(^O^)/

 

May 16, 2009 Posted by | Laughter is the Best Medicine.:Gelak Ketawa:., My Story .:DenTisT:. | , , | 1 Comment

::kerana terlalu bersopan::

Seorang wanita tua menaiki sebuah bas untuk pulang kerumahnya.
Kerana bas itu sudah penuh wanita tua itu terpaksa berdiri. Tiba-tiba ada seorang pemuda bangun dan berkata.

“Silakan duduk makcik…”

“Oh, tidak perlu.. adik duduk la!” Kata wanita tua itu sambil tangannya menekan bahu pemuda tadi supaya duduk semula..

Pemuda itu duduk semula. Tapi beberapa minit kemudian pemudu itu berdiri dan berkata lagi.

“Makcik duduk la…” kata pemuda dengan sopan.

“Tak payah susah-susah… Terima kasih saje. adik duduk sajalah!” Kata Wanita tua itu sambil menolak bahu pemuda supaya kembali duduk. Selang beberapa minit kemudian.. pemuda itu berdiri dan berkata lagi.

“Tak pe la.. makcik duduk la…” kata pemuda masih bersopan santun.

Namun wanita tua itu tetap mengalah dan berkata..
“Adik tak payah risaukan makcik. Adik duduk ajalah, lagipun makcik dah nak turun sekejap lagi..!” jawab wanita tua itu sambil menekan bahu pemuda itu supaya kembali duduk.

Sambil melutut pemuda itu memandang wanita tua dan berkata.
“Tolong la Makcik, saya ni mahu turun dari tadi tapi tak boleh!?
Sekarang rumah saya dah terlepas jauh!”

March 30, 2009 Posted by | Laughter is the Best Medicine.:Gelak Ketawa:. | , , | Leave a comment

kantOi

MAKWE yang LURUS
Situasi :
Sepasang pakwe-makwer tengah memandu di highway ayer keroh telah di tahan polis

pakwer : ada apa masalah encik ?

polis : anda di dapati memandu melebihi 110km

pakwer : mana ada encik,saya cuma pandu dalam 100km jer…mungkin meter saya rosak kot..

makwer : abang tak baik tipu polis tue…tadikan abang pandu lebih dari 150km…

polis : saya juga akan saman encik kerkenaan lampu brek encik tidak berfungsi…

pakwer : yeker lampu brek saya tak berfungsi? saya tak perasaan encik…minta maaf,nanti saya betulkan

makwer : abg..kan abg dah tahu berkenaan lampu tue rosak 2 minggu lepas..saya sendiri beritahu abg ..

polis: saya juga akan saman encik sebab encik tak pakai tali pinggang…

pakwer: saya baru jer bukak encik….masa encik tahan saya…

makwer : abg nie..kan abg tak pernah pakai tali pinggang…tak baik tipu encik nie

si pakwer yang tak tahan dengan kerenah makwer dia terus melenting.

pakwer : diam ler ko,semua ko beritahu polis…ko nak aku kena saman apa??lurus banggang betul ko…budusss,aku tepok paler ko kang…

polis : cik,,selalu ker PAKWER marah cik macam nie??

MAKWER : tak ler…dia jarang marah saya..kalau marah pun masa dia SETIM GANJA jer…

March 16, 2009 Posted by | Laughter is the Best Medicine.:Gelak Ketawa:. | , , | Leave a comment

mee VS maggi

 🙂 🙂 🙂

Tersebutlah kisah dalam sebuah pasaraya, mee amatlah cemburukan maggi sehingga memusuhi si maggi ni. adapun rak mee berhadapan dengan rak maggi. apa lagi, lagilah bertambah cemburu mee bila ramai yang membeli maggi..
sehinggala pada satu hari tiba-tiba rak dihadapan mee menjadi kosong. Lega lah hati mee sebab tak payah lagi tengok muka si maggi. keadaaan itu berlarutan sehingga beberapa hari. pada satu pagi yang indah, bila mee buka mata tiba-tiba dia terpandang rak di depannya yang penuh dengan bihun. tiba-tiba dia menjerit,”woi maggi, mentang mentangla buat teknik rebonding, kau jangan ingat aku tak kenal kau….!!!!”…bihun pula tercengang2….

March 16, 2009 Posted by | Laughter is the Best Medicine.:Gelak Ketawa:. | | 1 Comment

alahai…

 

Amat, Abu dan Budin tersesat di dalam hutan sewaktu memburu. Mereka
kemudiannya ditangkap oleh sekumpulan orang asli yang merupakan
cannibal.
Sewaktu dihadapkan ke ketua puak cannibal, ketua puak mengatakan mereka
tidak akan dijadikan sup dan dimakan jika mereka lepas ujian yang akan
diberikan. Mereka dikehendaki pergi ke dalam hutan dan mencari 10 buah
yang sama jenis. Lalu mereka pun pergi la ke dalam hutan bersama2
beberapa orang asli yang akan mempastikan mereka takkan lari.

Amat kembali dan membawa 10 biji buah epal. Ketua puak cannibal itu
kemudiannya berkata “Kamu dikehendaki menyumbat kesemua buah2 tersebut
kedalam lubang bontot kamu tanpa sebarang ekspressi diwajah kamu atau
kamu akan dimakan!”. Maka bermulalah sesi menyumbat buah epal ke dalam
lubang bontot Amat, SATU!!! jerit semua orang-orang asli. Belum sempat
epal kedua disumbat, Amat sudah menjerit kesakitan, lalu Amat diikat dan
diletak dalam kawah besar untuk direbus jadi sup.

Abu pula kembali membawa 10 biji anggur. Ketua puak menerangkan perkara
yang sama kepada Abu. Abu merasa takdelah susah mana. Dari jauh Amat
mendengar orang-orang asli menjerit SATU!!! DUA!!!! TIGA!!! EMPAT!!!
LIMA !!! ENAM!!! TUJUH!!! LAPAN!!!!, tiba-tiba Amat terdengar Abu ketawa terbahak-bahak. Beberapa minit kemudian Abu diletakkan
bersebelahan Amat dalam kawah besar.

“Weiii yang ko gelak apehal???…ko dah nak lepas tadi dah!!” bentak
Amat.

Abu jawab “takleh tahanla beb…tengah aku relax2 sumbat anggur tiba2
Budin balik bawak durian 10 bijik”.

March 11, 2009 Posted by | Laughter is the Best Medicine.:Gelak Ketawa:. | , , | 1 Comment

Pemandu Baru TEKSI

Kejadian ini terjadi pada malam Jumaat yang lalu. Namanya, Fasha. Kerana terlalu sibuk dan banyak kerja yang harus dibuat dan disiapkan dalam minggu ini maka, Fasha harus bekerja sampai larut malam di ofis. Ketika ingin pulang Susi menahan teksi untuk menghantarnya pulang.Fasha: “Kampung Sungai Ramal Dalam ya Pak cik”

Pak cik kereta sewa itu hanya menggangguk, didalam perjalanan ke Kampung Sungai Ramal Dalam tidak terjadi percakapan antara Fasha dan Pak cik kereta sewa, mungkin Fasha merasa kepenatan kerna bekerja sampai larut malam. 20 minit lamanya keheningan terjadi, tiba-tiba Fasha teringat bahawa duit yang dibawanya tidak cukup untuk membayar
tambang kereta sewa. Fasha lalu menepuk bahu belakang Pak cik kereta sewa
dengan maksud untuk memberitahu supaya berhenti di kedai minyak di depan untuk
mengambil duit di ATM.

Tapi tiba2 setelah bahu belakangnya ditepuk oleh Fasha, Pak cik kereta sewa itu secara membabi buta memusing stering kereta sewanya ke kanan kemudian ke kiri sambil berteriak bagai kan orang kena histeria, sampai akhirnya kereta sewa itu merempuh tembok penghadang jalan.

Nasib baik Fasha dan Pak cik kereta sewa tidak mengalami luka parah. Pak cik kereta
sewa itu kemudian meminta maaf kepada Fasha.

Pakcik: “Maaf ya cik, cik tak apa-apa ya? Kenapa di tepuk bahu saya cik, terkejut setengah mati saya cik!!”

Fasha: “Laaa, takkan ditepuk bahunya aja sudah terkejut!!”

Pakcik: “Sebab hari ini hari pertama saya jadi drebar kereta sewa, cik”

Fasha: “Habis tu sebelum ni apa pekerjaan pakcik?”

Pakcik: “Selama 20 tahun saya jadi Drebar Kereta Mayat…”

Fasha: “patutla…”

January 28, 2009 Posted by | Laughter is the Best Medicine.:Gelak Ketawa:. | | Leave a comment

kantOi

MAKWE yang LURUS


Situasi :
Sepasang pakwe-makwer tengah memandu di highway ayer keroh telah di tahan polis

pakwer : ada apa masalah encik ?

polis : anda di dapati memandu melebihi 110km

pakwer : mana ada encik,saya cuma pandu dalam 100km jer…mungkin meter saya rosak kot..

makwer : abang tak baik tipu polis tue…tadikan abang pandu lebih dari 150km…

polis : saya juga akan saman encik kerkenaan lampu brek encik tidak berfungsi…

pakwer : yeker lampu brek saya tak berfungsi? saya tak perasaan encik…minta maaf,nanti saya betulkan

makwer : abg..kan abg dah tahu berkenaan lampu tue rosak 2 minggu lepas..saya sendiri beritahu abg ..

polis: saya juga akan saman encik sebab encik tak pakai tali pinggang…

pakwer: saya baru jer bukak encik….masa encik tahan saya…

makwer : abg nie..kan abg tak pernah pakai tali pinggang…tak baik tipu encik nie

si pakwer yang tak tahan dengan kerenah makwer dia terus melenting.

pakwer : diam ler ko,semua ko beritahu polis…ko nak aku kena saman apa??lurus banggang betul ko…budusss,aku tepok paler ko kang…

polis : cik,,selalu ker PAKWER marah cik macam nie??

MAKWER : tak ler…dia jarang marah saya..kalau marah pun masa dia SETIM GANJA jer…

January 28, 2009 Posted by | Laughter is the Best Medicine.:Gelak Ketawa:. | Leave a comment

mee VS maggi

 

tersebutlah kisah dalam sebuah pasaraya, mee amatlah cemburukan maggi sehingga memusuhi si maggi ni. adapun rak mee berhadapan dengan rak maggi. apa lagi, lagilah bertambah cemburu mee bila ramai yang membeli maggi..
sehinggala pada satu hari tiba-tiba rak dihadapan mee menjadi kosong. Lega lah hati mee sebab tak payah lagi tengok muka si maggi. keadaaan itu berlarutan sehingga beberapa hari. pada satu pagi yang indah, bila mee buka mata tiba-tiba dia terpandang rak di depannya yang penuh dengan bihun. tiba-tiba dia menjerit,”woi maggi, mentang mentangla buat teknik rebonding, kau jangan ingat aku tak kenal kau….!!!!”…bihun pula tercengang2….

December 23, 2008 Posted by | Laughter is the Best Medicine.:Gelak Ketawa:. | | Leave a comment